Grand Motors banner
Auto otpad Sole banner Led Shop banner
Knežević Enterijer banner Faber auto delovi banner

DIY: Zamena termostata C-MAX 2.0 TDCI 100kW

Uradili ste nešto sami?
Podelite sa nama ili pogledajte kako su drugi.
Odgovori
Avatar korisnika
DonKihot
Poruka: 649
Član foruma od: utorak, 1. sep. 2015. u 11:13h

DIY: Zamena termostata C-MAX 2.0 TDCI 100kW

Poruka od DonKihot » utorak, 16. okt. 2018. u 07:19h

Drugari, ako nekom zatreba pokušaću da napravim nešto kao upustvo za zamenu termostata na modelu iz naslova.
Osvrnuo bih se na simptome koji su doveli do zamene i samu zamenu termostata. Nažalost, pri radu sam bio sam,
bio sam u žurbi i nisam imao vremena na pravim fotke za pravi DIY, ali opet bolje išta nego ništa, nekom će možda
koristiti.
Jedna specifičnost jeste što se ovde menja komplet kućište. Posao nije Bog zna, ali treba izdvojiti sve ukupno bar 1h za zamenu.

Naime, ja sam na mom autu već duže vreme primećivao da kazaljka temperature ne stoji baš kako treba. Nakon dosta polemike,
čak i sa Dragomirom, svu su otprilike došli do zaključka da je to normalno stanje. Međutim, nije meni to dalo mira jer kako sam uradio
nedavno generalnu (o čemu je pisano) nisam hteo da mi se nov motor sad haba (pogotovo zimus) zbog ‚‚banalnosti‚‚ kao što je termostat.
Elem, grejanje na autu je radilo ludački, znači na 60C unutra greje fantastično. Uzbrdo i pri jakom ubrzanju, kazaljka dođe na
nekih 87-88C. Pri normalnoj vožnji letos, Užice-Grčka-Užice temperatura se pretežno kretala oko 80-83C. U gradskoj vožnji,
temperatura je znala da padne za svega par sekundi po nekoliko stepeni. Par puta dodjem na posao, temperatura jedva prešla 60C,
a crevo koje ide na hladnjak mlakušno. Ja onda lepo spodbijem maxu do Bele Zemlje (cca10 km uzbdice od Užica kad se penje na Zlatibor)
temperatura nekih 88C. Okrenem naniže, za par stotina metara opadne na 75C. Tu sam rešio da definitivno naručim termostat.

Napravio bih još jednu digresiju pre nego krenem dalje. Pre maxa sam vozio fodžu mk1 1.8 tdci. Njemu kazaljka zakuje na pola
i ne mrda. Naslušao sam se priča o računaru koji laže pa drži kazaljku zakucanu na pola dok god je temperatura u opsegu radne itd.
Ima dosta toga i ovde na forumu. Pomislio sam i ja da je tako, dok mi nije jednom sa skijanja počela da pada kazaljka na nizbrdici.
Onda sam njemu zamenio termostat, i više puta zimi probao niz Zlatiborski, termostat zamenjen, kazaljka skoro da ne mrda kako god
ga vozio. Na C-MAXU nakon zamene, takođe mogu da kažem da kad se zemeni termostat, kazaljka je skoro zakucana. Imao sam
priliku na oba modela da se uverim da svako variranje temperature znači problem sa termostatom. Ako se posle zamene termostata
dešava isto, problem mora biti vazduh / pritisak u sistemu ili slično. Pomeranje kazaljke, jedva je okom vidljivo.

Pozicija termostata na c-maxu 2.0 tdci 100kw je kad se digne hauba levo od akumulatora i kućišta filtera vazduha. Na njega je
naslonjen vakuum ventil turbine. Najbolja slika koju imam je ispod. Ventil se ne vidi, već samo šrafovi na koje se fiksira.

Slika

Sam termostat

Slika

Vakuum ventil turbine izgleda ovako:

Slika

Da bi se termostat skinuo, najlakse je skinuti kućište filtera fazduha. Treba skinuti džek sa maf senzora, i popustiti jednu od šelni
na crevu koje nosi maf senzor. Nakon toga se lako iščupa kućište. Zahteva bukvalno tri minuta posla, a olakšava dalji rad.

Sledeći korak je skinuti vakuum ventil turbine i njegov nosač. Najpre popustiti dve matice m6 (gedora 10) a zatim i dve matice m8
(gedora ili ključ 13) koje drže nosač vakuum ventila.

Kad se to skloni, može se pristupiti uklanjanju termostata. Da bi se skinuo, treba odvrnuti 3 matice m8 koje su na brezonima.
Dalje treba skinuti brezone, ako se ne skinu mora da se skida i akumulator i sve ispod da bi se izvukao termostat. Meni je daleko
lakše skinuti ta tri brezona. Za to treba zvezdasta gedora, ali ja sam odvrnuo sa šestougaonom, običnom, 5,5mm gedorom.
Prvo crevo sa prednje strane ima osigurač plastični kao polumesec koji se samo skine i iščupa crevo. Ispod njega je kod mene
bila šelna ona najklasičnija sa šrafom. Jedna sa strane što dolazi i veliko crevo sa zadnje su bile kao na slici:

Slika

Za njih sam koristio papagajke, najbolje su jer nije prilazno a papagajke se ‚‚zaključaju‚‚ kad stegnu i lakše je raditi.
Sa zadnje strane manje crevo ima osigurač u vidu čelične žice U oblika koja se samo izvuče. To crevo se malo teže skida i vraća.
Pored 5 creva, tu je i senzor temperature rashladne tečnosti. Pričvršćen je takođe preko ‚‚U‚‚ osigurača. Kad se izvuče
može se lako skinuti džek koji se posle stavi na novi senzor.

Ja sam nabavio termostat proizvođača KW, i nakon zamene i testiranja temperatura varira stepen, dva. Temperatura otvaranja
je nekih 83C.

Procedura pražnjenja sistema:

U donjem levom uglu hladnjaka, sa zadnje strane, ima čep za pražnjenje sistema. Jednostavno uzeti šrafciger sa ravnom ili
krstastom glavom, malo veći i odvrnuti čep. Ako je tečnost skoro menjana može se uhvatiti u neku posudu. Na ventilaciji
kabine treba namestiti na vruć vazduh, ali isključenu ventilaciju. Evo slike sa pozicijom čepa:

Slika

Pri punjenju sistema, treba skinuti čep sa instalacije hladnjaka egr ventila.

Slika

Zatim puniti na čep od ekspanzione posude dok ne počne da preliva na ovom gore čepu. Boca će biti skoro puna.

Vratiti mali čep na egru i upaliti auto.Držati 2000 obrtaja 2 minuta. Zatim ugasiti, dosuti tečnost do max i vratiti
čep od ekspanzione posude.

Upaliti ponovo i držati oko 13 minuta na 2000 obrtaja. Zatim održavati 4000 obrtaja 5 sekundi. Vratiti nakon 5 sekundi
na 2000 i održavati narednih 15 minuta.

Ugasiti motor. Proveriti ima li curenja. Kad se ohladi dosuti tečnost do max i to je to.

Odgovori

Povratak na „Uradi sam“