Problem sa bojlerom, potreban savet
- humper
- Poruka: 103
- Član foruma od: sreda, 27. jun 2018. u 00:30h
- Lokacija: Nis
Problem sa bojlerom, potreban savet
Daklem, kao što sam naziv kaže trebao bi mi savet ako ima neko da se razume u bojlere
Do danas je bojler normalno grejao (punio). Za nekoliko sati prebaci polovinu one skale i ugasi se. Zadnjih nekoliko dana sam primetio da baš kao huči iznutra dok se puni, i onda je danas radio svih 8 sati (jeftina struja rulz ) i nije uspeo da prebaci polovinu skale (vidi sliku) a lampica gori sve vreme. Dajte neku ideju odakle početi trablšuting ako je uopšte izvodljiva neka DIY varijanta
Do danas je bojler normalno grejao (punio). Za nekoliko sati prebaci polovinu one skale i ugasi se. Zadnjih nekoliko dana sam primetio da baš kao huči iznutra dok se puni, i onda je danas radio svih 8 sati (jeftina struja rulz ) i nije uspeo da prebaci polovinu skale (vidi sliku) a lampica gori sve vreme. Dajte neku ideju odakle početi trablšuting ako je uopšte izvodljiva neka DIY varijanta
- PMilan
- Poruka: 716
- Član foruma od: sreda, 7. dec. 2011. u 16:57h
- Lokacija: Beograd
Re: Problem sa bojlerom, potreban savet
Ako ne greje vrlo verovatno da je kamenac oblozio grejac i ne moze da postigne zadatu temperaturu vode. Uckoro ce crci. Dakle, treba ga sto pre menjati..
-
- Poruka: 1780
- Član foruma od: utorak, 17. nov. 2015. u 17:29h
Re: Problem sa bojlerom, potreban savet
Izvadis grejac i vidis u kakvom je stanju. A sto se tice kamenca, oh well, ocisti bojler
Ford Focus 1.6 TDCi 109ks 2005 god
- nikouro
- Poruka: 253
- Član foruma od: utorak, 5. dec. 2017. u 09:58h
- Lokacija: Beograd
Re: Problem sa bojlerom, potreban savet
Ako nije ciscen u zadnjih par godina racunaj da je grejac oblozen kamencom. U najgorem slucaju betoniran kamencom. Ja sam pre mesec dana prvi put posle 10 godina zamenio grejac na ves masini. Katastrofa je blaga rec
Sto se tice zamene grejaca i eventualno termostata imas dosta toga na You tube
Послато са Redmi 7 помоћу Тапатока
Sto se tice zamene grejaca i eventualno termostata imas dosta toga na You tube
Послато са Redmi 7 помоћу Тапатока
- mbole
- Poruka: 14395
- Član foruma od: ponedeljak, 6. jun 2011. u 23:09h
- Lokacija: Bataja
Re: Problem sa bojlerom, potreban savet
Ako lampica svetli sve vreme, to znaci da grejac ne postize da ugreje.
Sustanje je tipicno znak grejaca "betoniranog" kamencem.
Elem... redosled radova:
Pripremiti:
1 kofu
1 safolj (ako ti bojler nije iznad kade)
1 pomocnika (pozeljno jaceg)
francuski kljuc
mali ravan srafciger
baterijsku lampu (prilicno je mracno sa donje strane bojlera)
ostali alat po potrebi, posto se razlikuje od bojlera do bojlera
Radi u vreme dok jos rade radnje gde mozes da kupis nov grejac, posto je najveca verovatnoca da ce morati da se zameni.
1. Iskljuciti osigurac bojlera (ne zezaj se da to ne uradis). Ako su u pitanju stari osiguraci koji se vade, stavi ga u SVOJ dzep zajedno sa njegovom kapom. Ako su novi automatski, zalepi mu preklopnik izolir trakom u iskljucenom polozaju. Nije me jednom opizdilo 220V zbog toga sto je neki pametnjakovic zakljucio da treba da vrati osigurac.
2. Otvoriti slavinu vruce vode i pustiti da sva vruca voda istece (naravno ako ima vruce u bojeleru)
3. Zatvoriti ulazni ventil hladne vode u bojler
4. Otovriti slavinu vruce vode i pustiti da padne pritisak.
5. Odviti holender na izlazu tople vode iz bojlera i skinuti crevo/cev sta vec imas. Voda bi trebalo samo po malo da curka, eventualno da krene i vrlo brzo da se zaustavi. Ako to nije slucaj, vec stalno "klokoce" i ide, znaci da je negde popustila cev koja unutar bojlera prima vrucu vodu (ona treba da je uzima na vrhu bojlera). To nije kritican problem, i mozes da ga zanemaris, posto je jedino resenje kupovina novog bojlera.
6. Odviti holender naulazu hladne vode u bojler. Kada skines cev/crevo voda pocinje da kulja, daklem pazljivo. Pogledaj gde ce udarati mlaz vode koji ce krenuti iz te cevi kada je skines. Cak i ako je bojler iznad kade, ali cev tuce u njen ravan deo, morace da radi safolj.
7. Ako ti bojler nije iznad kade, vec vodu ispustas u safolj, da bi usporio isticanje vode zacepis prstom izlaznu cev vruce vode iz bojlera (napravis vakum), isticanje ce usporiti u roku od par sekundi i onda poturis kantu, dok pomocnik prospe safolj. Kad vrati safolj, maknes prst.
8. Kada je sva voda istekla napolje, skidas poklopac sa bojlera i raskacis elektricne vodove grejaca (slikaj raspored pre raskacinjanja).
9. Izvuci sonde termostata i sigurnosnog termostata iz cevi koja je u flansi grejaca (pazljivo, da ne previjes kapilare). SLIKAJ i ZAPAMTI REDOSLED SONDI, moras ih vratiti istim redom.
10. U zavisnosti od bojlera, negde ces morati da raskacis jos po neku vezu kako bi mogao da dobacis i skines flansu grejaca (naravno, ponovo slikaj, i proveri da li se na slici lepo vidi koja je koja zica).
11. Flansa se obicno drzi samo jednim srafom, tipicno M8 (kljuc 13). Potpuno odvij sraf i skini ga zajedno sa "stezacem" (videces o cemu pricam)
12. Sada treba gurnuti flansu u bojler, sto najcesce nije ni malo lako. Em je guma zapekla, em odozgo pritiska vise kila kamenca.
13. Kada uspes da uguras flansu, isteci ce jos vode i krenuti da ispada kamenac. Nemoj jos pokusavati da izvadis flansu sa grejacem, prvo izbaci najveci deo kamenca. Inace, rizikujes da ostetis grejac ako je nekim slucajem ostao citav (a najverovatnije nije). Jedostavno uguraj flansu sa grejacem skroz dokle moze (da prodjes kroz kamenac), i cusni je negde sa strane unutar bojlera, dok ne izbacis djubre.
14. Flansa sa grejacem mora da izadje pod tacno odredjenim uglom, uz zakretanje (skini prethodno gumu sa flanse ili doseda, zavisno gde je ostala zalepljena). Ne treba sila, iako deluje da nikako ne moze da prodje. Moras otprilike da je okrenes popreko u odnosu na otvor, zavuces da ivica otvora dodje do grejaca, onda zakreces i izvlacis napolje. No... cesto je grejac vec deformisan pa to ne ide bas jedostavno.
15. Kada si izvukao grejac, isperi unutrasnjost bojlera dok djubre ne prestane da izlazi. Mozes jednostavno da ponovo povezes ulaz hladne vode i otovris ventil (naravno voda ce teci kroz flansu na sve strane), ili uzmi tus, crevo... sta ti je zgodno.
16. Ocisti sam grejac od kamenca i dobro ga pregledaj. Ne sme da bude nikakavog ostecenja na oblozi. Kamenac ume da ga jako deformise. Ispravljanje je gotovo nemoguce a da obloga ne pukne.
17. Sad treba ubaciti novi (eventualno vratiti stari) grejac. Princip je isti kao kada si ga vadio. Ubacujes pod uglom, zakreces...
18. Sada postavis gumu, privuces grejac da lepo legne na nju (ume da bude nezgodno da se lepo namontira, ali mora da legne BAS tacno, inace ce cureti), vratis stezac, maticu, zategnes... nema potrebe za "konjskim" stezanjem. Sam pritisak vode unutar bojlera gura flansu na gumu i dosed.
19. Vratis sonde (obrati paznju na redosled), povezes zice ko sto su bile (naravno pregledaj da nisu nagorele, ako jesu zameni)
20. Pregledaj nepovratni/sigurnosni ventil, koji se nalazi na ulaznoj cevi/crevu. Sme da pusta samo u smeru ka bojleru. Pored toga, ne sme da bude napunjen kamencem i zabagreo, posto onda nece obavljati svoju sigurnosnu funkciju da otvori na odredjenom pritisku, vec ces imati potencijalnu bombu u kuci. Najbolje je zameniti ga novim bez razmislajnja (nije nesto skup).
21. Povezi sve cevi/creva kao sto su bila.
22. Otvori ventil ulaza hladne vode u bojler i cesmu vruce vode, i cekaj da se bojler napuni, to jest dok kroz cesmu ne potece normalan mlaz.
23. Zatvori cesmu, i pregledaj da negde nesto ne curi. Eventualno sredi curenja.
24. Tek sada smes da vratis osigurac.
25. Ukljuci. Ako nista nije puklo, a lampica svetli, dobro je
26. Naruci gazdarici dok cekas da se voda ugreje kako bi se svecano plaknuo
Sustanje je tipicno znak grejaca "betoniranog" kamencem.
Elem... redosled radova:
Pripremiti:
1 kofu
1 safolj (ako ti bojler nije iznad kade)
1 pomocnika (pozeljno jaceg)
francuski kljuc
mali ravan srafciger
baterijsku lampu (prilicno je mracno sa donje strane bojlera)
ostali alat po potrebi, posto se razlikuje od bojlera do bojlera
Radi u vreme dok jos rade radnje gde mozes da kupis nov grejac, posto je najveca verovatnoca da ce morati da se zameni.
1. Iskljuciti osigurac bojlera (ne zezaj se da to ne uradis). Ako su u pitanju stari osiguraci koji se vade, stavi ga u SVOJ dzep zajedno sa njegovom kapom. Ako su novi automatski, zalepi mu preklopnik izolir trakom u iskljucenom polozaju. Nije me jednom opizdilo 220V zbog toga sto je neki pametnjakovic zakljucio da treba da vrati osigurac.
2. Otvoriti slavinu vruce vode i pustiti da sva vruca voda istece (naravno ako ima vruce u bojeleru)
3. Zatvoriti ulazni ventil hladne vode u bojler
4. Otovriti slavinu vruce vode i pustiti da padne pritisak.
5. Odviti holender na izlazu tople vode iz bojlera i skinuti crevo/cev sta vec imas. Voda bi trebalo samo po malo da curka, eventualno da krene i vrlo brzo da se zaustavi. Ako to nije slucaj, vec stalno "klokoce" i ide, znaci da je negde popustila cev koja unutar bojlera prima vrucu vodu (ona treba da je uzima na vrhu bojlera). To nije kritican problem, i mozes da ga zanemaris, posto je jedino resenje kupovina novog bojlera.
6. Odviti holender naulazu hladne vode u bojler. Kada skines cev/crevo voda pocinje da kulja, daklem pazljivo. Pogledaj gde ce udarati mlaz vode koji ce krenuti iz te cevi kada je skines. Cak i ako je bojler iznad kade, ali cev tuce u njen ravan deo, morace da radi safolj.
7. Ako ti bojler nije iznad kade, vec vodu ispustas u safolj, da bi usporio isticanje vode zacepis prstom izlaznu cev vruce vode iz bojlera (napravis vakum), isticanje ce usporiti u roku od par sekundi i onda poturis kantu, dok pomocnik prospe safolj. Kad vrati safolj, maknes prst.
8. Kada je sva voda istekla napolje, skidas poklopac sa bojlera i raskacis elektricne vodove grejaca (slikaj raspored pre raskacinjanja).
9. Izvuci sonde termostata i sigurnosnog termostata iz cevi koja je u flansi grejaca (pazljivo, da ne previjes kapilare). SLIKAJ i ZAPAMTI REDOSLED SONDI, moras ih vratiti istim redom.
10. U zavisnosti od bojlera, negde ces morati da raskacis jos po neku vezu kako bi mogao da dobacis i skines flansu grejaca (naravno, ponovo slikaj, i proveri da li se na slici lepo vidi koja je koja zica).
11. Flansa se obicno drzi samo jednim srafom, tipicno M8 (kljuc 13). Potpuno odvij sraf i skini ga zajedno sa "stezacem" (videces o cemu pricam)
12. Sada treba gurnuti flansu u bojler, sto najcesce nije ni malo lako. Em je guma zapekla, em odozgo pritiska vise kila kamenca.
13. Kada uspes da uguras flansu, isteci ce jos vode i krenuti da ispada kamenac. Nemoj jos pokusavati da izvadis flansu sa grejacem, prvo izbaci najveci deo kamenca. Inace, rizikujes da ostetis grejac ako je nekim slucajem ostao citav (a najverovatnije nije). Jedostavno uguraj flansu sa grejacem skroz dokle moze (da prodjes kroz kamenac), i cusni je negde sa strane unutar bojlera, dok ne izbacis djubre.
14. Flansa sa grejacem mora da izadje pod tacno odredjenim uglom, uz zakretanje (skini prethodno gumu sa flanse ili doseda, zavisno gde je ostala zalepljena). Ne treba sila, iako deluje da nikako ne moze da prodje. Moras otprilike da je okrenes popreko u odnosu na otvor, zavuces da ivica otvora dodje do grejaca, onda zakreces i izvlacis napolje. No... cesto je grejac vec deformisan pa to ne ide bas jedostavno.
15. Kada si izvukao grejac, isperi unutrasnjost bojlera dok djubre ne prestane da izlazi. Mozes jednostavno da ponovo povezes ulaz hladne vode i otovris ventil (naravno voda ce teci kroz flansu na sve strane), ili uzmi tus, crevo... sta ti je zgodno.
16. Ocisti sam grejac od kamenca i dobro ga pregledaj. Ne sme da bude nikakavog ostecenja na oblozi. Kamenac ume da ga jako deformise. Ispravljanje je gotovo nemoguce a da obloga ne pukne.
17. Sad treba ubaciti novi (eventualno vratiti stari) grejac. Princip je isti kao kada si ga vadio. Ubacujes pod uglom, zakreces...
18. Sada postavis gumu, privuces grejac da lepo legne na nju (ume da bude nezgodno da se lepo namontira, ali mora da legne BAS tacno, inace ce cureti), vratis stezac, maticu, zategnes... nema potrebe za "konjskim" stezanjem. Sam pritisak vode unutar bojlera gura flansu na gumu i dosed.
19. Vratis sonde (obrati paznju na redosled), povezes zice ko sto su bile (naravno pregledaj da nisu nagorele, ako jesu zameni)
20. Pregledaj nepovratni/sigurnosni ventil, koji se nalazi na ulaznoj cevi/crevu. Sme da pusta samo u smeru ka bojleru. Pored toga, ne sme da bude napunjen kamencem i zabagreo, posto onda nece obavljati svoju sigurnosnu funkciju da otvori na odredjenom pritisku, vec ces imati potencijalnu bombu u kuci. Najbolje je zameniti ga novim bez razmislajnja (nije nesto skup).
21. Povezi sve cevi/creva kao sto su bila.
22. Otvori ventil ulaza hladne vode u bojler i cesmu vruce vode, i cekaj da se bojler napuni, to jest dok kroz cesmu ne potece normalan mlaz.
23. Zatvori cesmu, i pregledaj da negde nesto ne curi. Eventualno sredi curenja.
24. Tek sada smes da vratis osigurac.
25. Ukljuci. Ako nista nije puklo, a lampica svetli, dobro je
26. Naruci gazdarici dok cekas da se voda ugreje kako bi se svecano plaknuo
Mondeo, Mk2, 1998, 1.8TD, Ghia, naftarica je naravno karavan
- Estariol
- Poruka: 960
- Član foruma od: subota, 20. mar. 2010. u 03:19h
- Lokacija: Novi Sad/Zrenjanin
Re: Problem sa bojlerom, potreban savet
ISPRAVKA:
25. Uključi. Ako eksplodira, nešto si za**bo.
25. Uključi. Ako eksplodira, nešto si za**bo.
Ne moze se reci da si vozio dobar auto dok nisi seo u Ford...
- humper
- Poruka: 103
- Član foruma od: sreda, 27. jun 2018. u 00:30h
- Lokacija: Nis
Re: Problem sa bojlerom, potreban savet
Preziveo sam Da mi je neko pricao da je ovolika jebada zamena grejaca na bojleru ne bih mu verovao. Mislio sam prvo da zovem majstore al reko ajd da probam sam prvo pa ako vidim da ne ide zvacu onda Probam unimerom kontinuitet grejaca, pokazuje otpor beskonacno. Reko tu smo. Izguglam i krenem da pratim ovo uputstvo: https://www.mojaradionica.com/Kako_ispu ... ojlera.htm
Nisam video ovo boletovo uputstvo ali sam odradio otprilike sve tako, osim sto nisam bas ispostovao tacku 9. i 13. Kada sam montirao nazad bilo je malo dvoumljenja dal sam sonde, da prostite, gurnuo dovoljno duboko ali sam nekako po secanju odradio. Sto se tice tacke 13. vadio sam grejac dok me je zalivao kamenac Bese malo i zajebancija na kraju oko zatezanja grejaca srafom a da se grejac ne pomeri levo ili desno, a sve najvise zbog toga jer je bojler na nezgodnom mestu pa ne moze da se lepo pridje odozdo. Osim grejaca su i dve zice faze koje idu od grejaca do termostata, i od tog termostata do drugog termostata bile skroz ukrucene pa sam i njih zamenio.
Bojler je inace termorad 80l sa prohromskim kazanom, kupljen 2006. Pretproslog leta je silom prilika morao da se skine i tad sam iskoristio priliku da ga majstor po prvi put ocisti od kamenca. Nije bilo nesto puno unutra, majstor je isto konstatovao da se anoda na grejacu istopila ali je grejac dobar, montirao sve nazad, i tako je sljakalo sve do sad. za ovih godinu i po dana se nakupilo vise kamenca nego u prethodnih 12 godina U prodavnici sam naso original termorad grejac sa sve gumom, a prodavac mi rece da imaju samo i anode da se kupuju (kostaju nekih 500 din) i da je preporucljivo da se menjaju jednom u 4 godine zbog zastite grejaca od kamenca.
Razlika izmedju starog i novog. Stari grejac se skroz rascvetao celom svojom duzinom
Nisam video ovo boletovo uputstvo ali sam odradio otprilike sve tako, osim sto nisam bas ispostovao tacku 9. i 13. Kada sam montirao nazad bilo je malo dvoumljenja dal sam sonde, da prostite, gurnuo dovoljno duboko ali sam nekako po secanju odradio. Sto se tice tacke 13. vadio sam grejac dok me je zalivao kamenac Bese malo i zajebancija na kraju oko zatezanja grejaca srafom a da se grejac ne pomeri levo ili desno, a sve najvise zbog toga jer je bojler na nezgodnom mestu pa ne moze da se lepo pridje odozdo. Osim grejaca su i dve zice faze koje idu od grejaca do termostata, i od tog termostata do drugog termostata bile skroz ukrucene pa sam i njih zamenio.
Bojler je inace termorad 80l sa prohromskim kazanom, kupljen 2006. Pretproslog leta je silom prilika morao da se skine i tad sam iskoristio priliku da ga majstor po prvi put ocisti od kamenca. Nije bilo nesto puno unutra, majstor je isto konstatovao da se anoda na grejacu istopila ali je grejac dobar, montirao sve nazad, i tako je sljakalo sve do sad. za ovih godinu i po dana se nakupilo vise kamenca nego u prethodnih 12 godina U prodavnici sam naso original termorad grejac sa sve gumom, a prodavac mi rece da imaju samo i anode da se kupuju (kostaju nekih 500 din) i da je preporucljivo da se menjaju jednom u 4 godine zbog zastite grejaca od kamenca.
Razlika izmedju starog i novog. Stari grejac se skroz rascvetao celom svojom duzinom
- Jozza
- Poruka: 1999
- Član foruma od: sreda, 27. mar. 2013. u 23:55h
- Lokacija: Surčin
Re: Problem sa bojlerom, potreban savet
Kod mene je Elit inox 150L (slican tom Termorad bojleru), a grejač je od 3kW. Za ravno 4 godine je crko grejač (pre dva meseca) i unutra je bilo kamenca Bože sačuvaj. Na oko jedno 15L. Grejač je ceo bio u kamencu, jedva sam ga izvadio, morao sam da kucam stari grejač gumenim čekićem da bi ušao unutra. Kad sam ga ukucao, iz bojlera je grunula voda "zarđale" boje, sav sam se ispolivao, a kupatilo ko svinjac. Anode ni u tragovima, ko zna kad se istopila. Elem, u pola posla uđe žena, vidi pod ceo umazan (prelilo kantu kiju sam stavio ispod), zidovi poprskani, ja umazan.... I samo tiho rekla "oribaćeš"
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
Poznaćeš me i po mraku, po felnama i šestaku
- sarabo
-
- Poruka: 1856
- Član foruma od: utorak, 6. jun 2017. u 13:16h
- Lokacija: Bataja
Re: Problem sa bojlerom, potreban savet
tačno mogu i da zamislim ton kojim je izgovorila to "oribaćeš"
Fiesta 1.8 d ( 1997 )
Focus MK1 1.8 tdci 74 KW ( 2002 )
Focus MK2 1.6 tdci 80 KW ( 2005 )
C max MK1 FL 1.6 tdci 66 KW ( 2008 )
Focus MK1 1.8 tdci 74 KW ( 2002 )
Focus MK2 1.6 tdci 80 KW ( 2005 )
C max MK1 FL 1.6 tdci 66 KW ( 2008 )
- Jozza
- Poruka: 1999
- Član foruma od: sreda, 27. mar. 2013. u 23:55h
- Lokacija: Surčin
Re: Problem sa bojlerom, potreban savet
Da je Kventin Tarantino bio prisutan, dao bi joj ulogu na keca
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
Poznaćeš me i po mraku, po felnama i šestaku
- mbole
- Poruka: 14395
- Član foruma od: ponedeljak, 6. jun 2011. u 23:09h
- Lokacija: Bataja
Re: Problem sa bojlerom, potreban savet
Kako ste se vi cudno zenili...
Mondeo, Mk2, 1998, 1.8TD, Ghia, naftarica je naravno karavan
- sarabo
-
- Poruka: 1856
- Član foruma od: utorak, 6. jun 2017. u 13:16h
- Lokacija: Bataja
Re: Problem sa bojlerom, potreban savet
jbg čudna vremena
Fiesta 1.8 d ( 1997 )
Focus MK1 1.8 tdci 74 KW ( 2002 )
Focus MK2 1.6 tdci 80 KW ( 2005 )
C max MK1 FL 1.6 tdci 66 KW ( 2008 )
Focus MK1 1.8 tdci 74 KW ( 2002 )
Focus MK2 1.6 tdci 80 KW ( 2005 )
C max MK1 FL 1.6 tdci 66 KW ( 2008 )
- Jozza
- Poruka: 1999
- Član foruma od: sreda, 27. mar. 2013. u 23:55h
- Lokacija: Surčin
Re: Problem sa bojlerom, potreban savet
Živim život punim plućima. Vanila stajl života mi je onako, meh... Ovako je zanimljivombole piše:Kako ste se vi cudno zenili...
#SamoSeTešim
Послато са SM-A520F помоћу Тапатока
Poznaćeš me i po mraku, po felnama i šestaku
- Lale
- Domacin foruma
- Poruka: 2756
- Član foruma od: subota, 11. apr. 2009. u 20:22h
- Lokacija: Kikinda
-
- Poruka: 1780
- Član foruma od: utorak, 17. nov. 2015. u 17:29h
- humper
- Poruka: 103
- Član foruma od: sreda, 27. jun 2018. u 00:30h
- Lokacija: Nis
- acadimke
- Poruka: 1623
- Član foruma od: utorak, 17. apr. 2012. u 16:55h
- Lokacija: Novi Sad - Futog
- Kontakt:
Re: Problem sa bojlerom, potreban savet
Ja nemam tih problema, moja je uvek zadnja, kad kod mi kaže nešto ja odgovorim u redu ženo.
Послато са Redmi 6A помоћу Тапатока
Послато са Redmi 6A помоћу Тапатока
Fokus mk1 tddi 90 ks 2001
- Lale
- Domacin foruma
- Poruka: 2756
- Član foruma od: subota, 11. apr. 2009. u 20:22h
- Lokacija: Kikinda